updates

dagens:
svenskavikarien magnus, som är allmänt erkänt manlig, gick runt och kollade vilka böcker folket i klassen läste. jag läser en liten feministbok, som råkar heta "bitterfittan". magnus sätter sig bredvid mig, och säger, efter att ha läst i sina papper, rätt högt: "Jahadu, Emma Gustafsson. Bitterfittan." Varpå jag svarar ett glatt "ja!", och hela klassen vänder sig förvånat om, man hör nån kille (chrille kanske?) i hörnet säga att jag hade slått upp honom ifall han hade kallat mig det. Jag förklarade snabbt att min bok hette det... haha, underhållning, tokigt det kan bli ibland. 

fika på söderport efter skolan! mysigt cafe, har aldrig varit där innan. god varm choklad hade de där. shysst att vi hittade en lindsdalare med, så jag fick skjuts hem, yeah!

sen blev det filmtitt hos sussi, fast utan filmer. vi skvallrade lite istället, det är roligare. 

imorrn ska jag skriva högskoleprovet... iiiih! penna, check! sudd, check! linjal, check! (lånade tages). ska nog klara mig! =)

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback