Annandag jul!

Hey you, och god jul i efterskott!

Vi hade ingen vit jul iår, förutom sanden som faktiskt är rätt vit. Själva julaftonsdagen spenderades med våran 4-islands-tur, som blev väldans mysig. Många barn med, som sjöng jullåtar på min begäran =) Max och jag hade på oss tomteluvor nästan hela dagen (vaaaaaarmt), tills hans försvann i vattnet när vi snorklade. Ett litet kinesbarn hittade den och blev jätteglatt, så han fick behålla den.

På kvällen åkte vi hem till Maja och Carlos och käkade hemmalagat julbord (Carlos är kock, det märktes! Oh mama vad gott det var!). Så vi blev bjudna på köttbullar, potatisgratäng, korv, skinka, potatisgratäng, bröd, lax och allt man kan tänka sej. Lite öl och vin också, och ris ala malta, paj och fruktsallad. Oh mama, jag är fortfarande mätt haha! Alla hade köpt varsitt paket (vi var elva pers), så körde vi en mysig liten presentlek. Sen var folket rätt trötta, alla hade ju jobbat och skulle jobba dagen efter typ, så det blev ingen toksen kväll. Väl hemma ringde jag till familjen och släkten och Ida och godjulpratade lite. Då fick jag ett hemlängtanstick.

Igår var jag på Coral Island med en svensk familj, väldigt lugnt och mysigt. Träffade lite svenska backpackers som jag spelade kort med när mina gäster låg och vilade i solen. Sånt är kul tycker jag =)

Idag är det shopen som gäller. Kom nyss tillbaks, jag Max och Grim har vart och käkat lunch-pizza. Mmmmmm. Grim åker hem idag, det är lite trist tycker jag, så det blev en typ hejdå-pizza.

Hahaha, chefen ringde nyss, och han ska alltid hålla på och fjanta sig när han ringer. Nu hörde jag inte ett duuuugg av vad han sa (han är dansk, så det händer ibland). Så jag förklarade att hans danska var så grötig att jag inte hörde. "Men jag pratade ju tyska", svarade han. Haha, rätt dålig tyska om jag hörde att det var han och påpekade hans dåliga danska =)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mina

Hahaha :D älskar din blogg ^^ den påminner ju om dig ^^ saknar dig så mycket och önskar du kunde komma hem!

2008-12-26 @ 10:44:18
Postat av: Mama Mu

hemlängtanstick? av en mygga? vi lider av bålgetingstick eller elefantsnabelstick eller dinosauriestick av emmalängtan....

2008-12-29 @ 23:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback