glädjeskutt

haj på daj du!
den meningen har vi lärt en thailändska nere i vår restaurang säga. det är så himla roligt, hon säger det jämt när hon ser oss =) och på värsta dialekten, det låter så himla sött! de är väldigt mysiga, de där tjejorna!

igår var en bra dag. först var jag ute på phiphiöarna med massa mysiga gäster (varav en hade med sej en filmkamera och ville få med AAALLLLLLT den supervisa och allmänbildade guiden sa. seriöst - jag hann knappt öppna munnen innan jag hade en kamera uppkörd i ansiktet! lite konstigt, hoppas jag sa bra grejer haha). det är så kul att åka till phiphi för alla gästerna är alltid så himla nöjda! de tar i hand och tackar och verkar väldans nöjda. igår blev jag bjuden på en glass av en svensk familj, de hamnade på min topplista diirekt. smart drag av dem, sådär i början på dagen! =)

sen när jag var tillbaks på kontoret fick jag först mina dykbevis - både advanced, rescue och EFR. så nu är min plånbok en riktig knubbis, med alla nya kort =) vid det överlämnandet utfördes glädjedans nummer ett.

sen ringde therese och kollade om hon och per kunde komma över på kvällen och käka lite middag och lämna lingonsylt och julskum. där utfördes glädjedans nummer två. (de kom förövrigt på kvällen, det var väldans mysigt, restaurangbesök och så där, kul att se dem igen!

det var en najs dag, fast max var sjuk så det var lite tråkigt. han är dålig idag också =( men nu har han fått en banana split a la mästerkocken emma, så han är lite gladare iallafall =)

laters!


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

nästa mening ni får lära ut e glass i stora lass...

2008-12-29 @ 23:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback