oh what a day!

igår var en sån himlans bra dag =)
först åkte vi på test-tur till racha yai, vi kommer köra snorkelturer dit såsmåningom. så jag, max och några kompisar som jobbar för solresor åkte dit, och var liksom bara gäster. sjukt fin ö - supersoft mysig tur!

sen när vi kom hem hade vi fått en grym överraskning - brev från max mamma karin som innehöll..... trumvirvel..................

PEPPARKAKSDEG! 
OCH TVÅ MARABOUCHOKLADER!

allt fick stå med versaler, för det är så sjukt bra. vi kör hårdransonering på varorna =)

efter att vi dansat glädjedansen i säkert en halvtimma (seriöst alltså, det var äkta lycka!! lukten av pepparkaksdeg liksom!) så drog vi till en markand och shoppade varsin sarong/strandduk. 20 spänn, lätt värt.

sen ringde chefen och kallade in mig på ett välkomstmöte, lite sådär akut, skulle tydligen komma maaaaaaassa folk. blev även lite smickrad, solresors chef i phuket var med på förra välkomstmötet, och tyckte att jag berättade jättebra, så därför ville han att jag skulle åka dit igår igen =)

efter mötet tände vi två ljus, satte oss på balkongen och tittade på sunes jul och åt pepparkaksdeg. det var jääättemörkt ute, och väldigt mysigt. närmare julstämning än sådär kommer man nog inte här nere!

sen på kvällen käkade vi gratisbuffe nere hos mexikanarn. sara kom och hälsade på, det var kul! vi spelade plump sen, max förlorade. mohaha. föresten kastade vi gris på racha yai, och då blev max gris. MOHAH! förnedring!!!

wiho, nu har grim kommit hit! han och max ligger på stranden i detta nu, jag är en smula avis. men ikväll ska han komma hem till oss och det ska bli kanonkul! =) vi ska få PEPPARKAKOR!

men först ska jag sälja tusen utfärder här i shopen. see you!

Kommentarer
Postat av: Mamma mu

mmm va gott...

E ni förvandlade till gottegrisar?

2008-12-15 @ 12:01:38
Postat av: Emma

haha, vaddå förvandlade? har vi väl alltid varit =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback