back in the game

oh dear, det var ju flera månader sen jag skrev! jag är sämst på att hålla igång sånna här saker... fast det är ju rätt kul, så jag försöker lite till.

hm, snabbgenomgång sen sist då (haha fick hämta kalendern, så länge sen var det).

januari
- spanjor-greta hälsade på!
- jag åkte till ulricehamn och provade balklänningar med kusinen
- jag spelade min andra tennisturnering, yeah!!
- ida och jag jobbade som ålderskontrollanter, vuxet som attans
- jag var på bal i glasgow! mycket minnesvärt!

februari
- lina var här en helg, så östgöten fick veta hur vi gör saker i kalmar
- alla hjärtans dag var! väldigt oromantisk dag, kafka-seminarie, opponering och jobb hela kvällen. fast jobbet inkluderade ju vaniljhjärtan, det var väl lite grann romantiskt iallafall
- skidor i österrike en vecka, med underbart väder, finfina backar och roligt sällskap
- linköpingshelg, med balklänningsköp och fikamys

- så, nu är ni ikapp med det mesta. har blivit rätt mycket utgånger detta året också, vilket man kan se på kalmarcity.se ifall man nu måste, haha. usch, pinsamt när man är med nästan varenda fredag och ibland på onsdagarna också!

Men nu har det vart två långa veckor i lugnets tecken. Läkarna snodde min spruckna blindtarm förra tisdagen, varefter jag var tvungen att stanna på sjukan till lördagen. Usch, det är inget man vill komma ihåg. Förutom de morfinfyllda sprutorna med smärtstillande som gjorde att jag såg massa med roliga saker, det var rätt roligt. Jag har sett allt från kineser till snorkråkor som går hand i hand mot solnedgången... Nästan så jag saknar dem lite, men så får man väl inte säga haha.

I alla fall, folk har ringt och hälsat på, så jag har inte totalt socialt dött ut, men det var ändå något speciellt att träffa klasskompisarna i korridoren idag. Jag hälsade på en sväng efter att doktorn tatt ut stygnen innan idag, och gud vad underbart det var att se att allt var som vanligt! Jag blev tokglad och kände mig piggare än nånsin.

Haha, det var ju lite kul hos doktorn föresten, när han frågade om jag hade ont i magen. Jag svarade att det var lugnt, förutom när jag skrattade. Så blev jag lite nervös, och frågade om det var okej att jag skrattade rätt mycket..
Jodå, svarade doktorn, det var inga problem alls. "Puh, vilken tur, då slipper jag byta kompisar", sa jag helt spontant. Haha, det lät ganska charmigt.

Det guttaste är ändå att alla är så himla snälla nu, och hämtar saker åt mig och så. Känner att jag borde ta tillfället i akt och göra massa dumma saker nu när ändå ingen kan vara arg på mig! Eller avslöja lite dumheter jag redan har gjort?! Haha, det gjorde jag igår! Eller jag berättade för HK att jag hade lovat bort henne på dejt för en öl, vilket egentligen är ganska roligt. Shit alltså, de kommande veckorna kan bli sjukt roliga...

Lärare: Emma du har inte gjort det här än.... Emma: AAAAAJ MIN MAAAGE!!! Lärare: Okej, okej, vi tar det senare...

Mohahahhaha!!!! Fick en tokfin dikt av Mina idag föresten, om hur onödigt det är med blindtarmar. Sjukt bra! Fika på spresso bar och lite sympatier från lite blandat folk var också väldigt nice. Skönt att vara back in the game!

Nu är det Glasgow som gäller på måndag, YEAAAY!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback