Kon-Tiki

Toodles!

Iförrgårkväll skakade jag och Max hand om en sak. En tävling. På grund av dålig ekonomi och förmodligen tiotusen tandtroll pågång skulle vi köra ett gotteuppehåll i en vecka. Jag insåg direkt att vi skulle behöva en FET morot för att klara detta. Vi enades om det mest lockande av de alla - en banana split. Alltså - ifall en av oss torskade skulle torskaren vara tvungen att bjuda den stabila självkontrollerande vinnaren på en underbart god banana split. 

Dealen skulle börja gälla dagen efter, alltså igår. Självklart köpte vi mer godis än vanligt iförrgårkväll, för att liksom bunkra lite. 

HELT på det säkra med att jag ska vinna det här åker jag till jobbet. Klockan 10.27 kommer min jobbarkompis Sören in. Han är jääätteglad, och viftar med ett kexpaket. "Jag har hittat Oreoskex med jordnötssmak!" säger han och trycker in ett kex i min mun. Jag, som helt och hållet har glömt tävlingen, mumsar på. (SJUKT goda, för övrigt). 

Sen, ungefär vid 10.29 går det upp ett litet ljus långt bak i mitt huvud. Inser ni att jag inte ens klarade en förmiddag? 

Men jag fortsätter min gottefria vecka, så gott det går. Men nu är det ju ingen tävling längre, så jag är inte lika petnogrann... (som jag var de ca tre timmarna som tävlingen hann hålla på). 

Igår lunchade jag med Kith och en amerikansk thaiboxare. Han berättade att yoga och thaiboxning var sammankopplade, så han tränar alltså yoga. Coolt tycker jag. Sen tog jag en kaffe med Maja, innan det var dags att ge sej tillbaks till jobbet. 

Efter solresors välkomstmöte och en sväng förbi doktorn var det gratisbuffe hos mexikanaren nedanför där vi bor. Jag träffade en svensk och en norska innan idag, som kom förbi, så vi käkade middag ihop. Det var mysigt :) Sen kom the gang från Happy Days, så vi blev massor med folk. Och sen droppade Emma från Solresor in med. Det var en jättemysig kväll!

Nu är det shopen igen. Min vattenflaska läckte när jag körde hit, så allt i väskan blev dyblött. Sånt blir jag trött på... Men jag har sålt ett snorkelkit och en fishslate idag och klockan är inte ens lunch. Får tänka på det istället för på mina genomvåta mopedlånbevis, "snabba cash"boken & min kamera (bara fodralet som var blött, phu). 

Tjingelong!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback