shopen, brännmärke, phiphi och pippi

toodelloo vänner och bekanta! ledsen att det var så länge sen jag skrev, men det var först nu som andan föll på. hm, tre veckor sen, det har hänt lite sen dess!

först och främst - vi har flyttat! bor nu närmre chalong pier, i ett rum över en mexikansk restaurang. shysst rum med internet på rummet, fet balkong och städning twice a week. absolut okej! känns mysigt att komma hem liksom. vill nån ha adressen så är det bara att fråga, kort uppskattas alltid =)

så numera bor vi ungefär en minut ifrån både jobbet och bästa stammishaket happy days, vilket är verkligen nice. från och med i torsdags har vi hyrt en gammal skruttmoppe med, så nu kan vi ta oss vart vi vill, när vi vill! skönt (och billigt) att slippa dona med buss och tuktuk..

lite läbbigt ibland dock, jag har dratt på mig en "thai tatoo" som alla kallar det här nere. råkade bränna mej på avgasröret, blev ett rätt fult brännmärke. som råkade bli infekterat så jag fick ett tiodagars badförbud.. är inne på dag fyra nu, jag överlever. fast det är lite trist, får göra massa översättningar och shopenarbete när jag inte kan hänga med ut i solen på utfärderna. that's life!

när max kom hem till vårt rum för några dagar sen så låg det en full amerikanare i vår säng. det visade sig att tjejen i receptionen hade släppt in honom i fel rum, han skulle till några polare i rummet bredvid. max blev rätt pissed (tur att det inte var jag som kom hem, jag hade blitt räääääääädd). vår landlord har ursäktat sig massor, och snart ska vi ner och få massa gratismat och grejer! yeeah, passar budgeten bra haha!

hm, jag har nog inte skrivit så mkt om utfärderna? nu är det mesta i full gång. phiphi är kul, dit åker vi två gånger i veckan. det är så mysigt när de som åker med oss är så härliga! det gillar vi.. om nån kommer ner får ni hänga med ut och känna på mysig stämning!

igår jobbade vi eftermiddagen i shopen i karon, sen drog vi hem till lite solreseguider. biljard och lite allmänt häng var himlans trevligt. antibiotikaemma fick köra hem igårkväll... =)

jag sitter i shopen nu, och det är rätt lugnt (lööögn! det är toklugnt, sjukt lugnt, det finns inget ord som beskriver hur lugnt det är. folk ligger väl och sover eller är ute på stranden eller nåt, ingen som är dykellersnorkelshopingsugen iallafall..). fast jag är rätt nöjd just nu, har med mig en liten påse med turkisk peppar och en påse oboypulver. turkiska pepparn fick vi iförrgår av en rolig göteborgare som nyss kommit, han hamnade definitivt på både min och max topplista! (vi är lite lättköpta, så fort det kommer till godis så är vi sålda haha). tänkte fråga damen i den snobbiga kaffeshopen bredvid om lite varmt vatten sen, haha.

jag och max fick varsin glass av chefen för några dagar sen, och det var så kul för båda två blev så jävla glada! =) sådär genuint glad som barn blir av glass.. hihi, tjockisar är vad vi är!

i fredags var jag på hundspa! det ni!! en kompis skulle lämna sin hund, och jag var ledig så jag hänkade på. fasen vad söta hundar är när de är nyduschade, borstade och klippta! sura är de också, verkar inte tycka om tvättningen sådär tokmycket, haha..

alla som har hört mej snacka om ekelundsjobbsbetalaraldrigminlönaffären - jag ska få mina pengar den 25:e! det var banne mej på tiden... men gutt gutt gutt!

ahjusst det, jag måste ju förklara varför det står pippi i min rubrik också! vi gafflade lite med pers mamma, och hon har en restaurang i kata, där de har ett barnrum med hela astridlingrenboxen. max och jag blev lite sugna på att åka dit (okej, mycket), bara för att sitta där och kika på emil och pippi. max nämnde speciellt pippi på de sju haven. bäst flickvän som jag är (och lite olaglig) så såg jag till att den fanns på min dator dagen efter, vilket resulterade i en glad pojkvän (speciellt eftersom att jag köpt lite kitkat som vi smaskade på till filmen). jag tyckte jag var lite fyndig som skrev phihpi och pippi bredvid varandra.. de uttalas ju likadant! fyndighetspoäng? jag kan väl få ett halvt iallafall?

jag kanske skriver mer senare, det var ett rätt bra sätt att få tiden att gå! fast jag har ju mina turkiska peppar, så jag ska nog klara mig... =) längtar efter post från mammsen, hon har lovat mej ahlgrens bilar! mmmmmmmmmm

haha, göteborgaren med godiset försökte få med oss på "fläsk och löksåsbuffe" idag. what? löksåsbuffe?? hur många löksåsar kan det finnas liksom? okej, här har vi (från höger) löksås med persilja, följt av löksås med dill, bredvid dillen har vi löksås med stora ringar i... nej för bövelen, ska det vara buffe ska det vara mer än bara fläsk och löksås, och därmed basta!

vi käkade gratisbuffe i fredags och i torsdags. i torsdags hos restaurangen där vi bor, och i fredags på happy days. happy days är bäst! speciellt eftersom att jag är bäst på att hamna först i kön.. inget stoppar en hungrig emma när massa godluktande mat ställs fram!

ta hand om er nu, jag bryr mig om er! KRAM!!

Kommentarer
Postat av: Lina

jaa nu har jag återupptäckt din blogg! hur kul som helst att läsa om hur min biff har det i thailand ju:):)

2008-11-24 @ 16:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback