two chefs

hej hopp!
jag måste bara berätta om min lunch idag!
jag jobbar i shopen idag igen (kommer göra det varje dag tills foten läker och jag kan vara i vattnet igen). bestämde att jag skulle käka lunch med lite solresor-guider på two chefs.

vägen dit var ett äventyr bara det.
annie: hittar du till two chefs?
emma säger: jaa det är lugnt
emma tänker: jaaa det har jag ju kört förbi! fast just det, då var jag ju vilse. har ingen aning om vart det ligger, men det kan väl inte vara så svårt.

ni kan ju tänka er hur det gick för stackars mig med 0.00000000000000000000 lokalsinne. efter att ha frågat ungefär hundra personer om vägen, backat tillbaks sisådär tjugo gånger kanske lyckades jag till slut hitta rätt! synd bara att jag kört runt så mycket att jag har noll referens till vart det ligger, så jag lär ju köra vilse nästa gång vi ska äta där igen haha.

men det jag egentligen ville skriva om var maten!
HELT OTROLIGT!
solreseguiderna har dessutom förmånen att luncha där gratis, och idag lyckades jag passera som en solreseguide - vilket innebar att jag fick välja VAD JAG VILLE från menyn! Jag var i extas, där satt jag på världens finaste restaurang (alla, verkligen alla, har rekommenderat den). Jag får lyckopirr i magen bara jag tänker på det.

Så det blev en trerätterslunch idag, såklart. =)

Lökochbacon soppa med vitlöksbröd till förätt smakade lovely!
Stekt biff med pepparsås och potatisgratäng var heeeelt fantastiskt gott.
MARÄNGSWIESSE (någon som vet hur det stavas?) till efterrätt, jag hittar inga ord som beskriver hur bra det var!
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, är väl det närmaste jag kan komma!

Som sagt, nöjd tjej är vad jag är. Haha, jag är så lätt! God mat = glad Emma.

Sen är det ju alltid superbäst om man äter godast mat med trevligt sällskap med, och det hade jag ju det med! Emma och Annie heter dagens lunchsällskap, supersköna tjejor!

Mohahhaa Max kommer bli så himla avundsjuk på marängswiessen.. =)

Idag har jag pimpat shopen lite. Satt upp lite prislappar och bytt plats på lite saker så det ser fint ut. Mycket nöjd.

Fick ett bra mail av min kusin igår. Hon skrev att hon skulle skicka choklad... NICE!

Toodelloooo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback