alé alé alé!

kom hem från frankrike igårkväll, och vilken resa! har varit 10 väldans bra dagar. jag har lite svårt för att förklara allt, om jag försöker kommer jag glömma så mycket att det liksom inte blir bra ändå. sussi och bex har försökt, kolla in bexthemoron.blogg.se och zuzel.blogg.se, så kan ni läsa lite =)

resan har vart full av strapatser, mycket äventyr. språk är roligt, på hemresan pratade vi (okej, mest jag) en väldigt spännande mix av artighetsfranska (sa "oui" och "pardon" alldeles för många gånger i hamburg på hemvägen haha), nyinlärda engelska uttryck och svordomar och lite italienska och tyska på det.

jobbet var slitigt på ryggen, och våra stackars kroppar är alldeles såriga och ärriga efter vindruveplockningen. men rasterna och eftermiddagarna gjorde det LÄTT värt det, vi har haft så mysigt. massa mysigt folk som man kommer komma ihåg för alltid.

vi har blitt lite skabbiga, var liksom tvugna att acceptera det när man bodde i ett skabbigt rum med skabbiga sängar och gick på en toa utan handfat. haha vi har verkligen lärt oss att sänka standarden. vi har blitt bra på att rapa högt också, haha, så går det när man hänger med brittfolk.

trerätters till både lunch och middag, ja tack. vi har blitt rejält bortskämda! massa vin till all mat också, mmm. bra vin, ska skriva upp märket när jag kommer ihåg vad det hette haha.

"läget?" "fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!" - alla haha

"you can have more peanuts tonight" - leigh

jag kommer nog skriva mer om resan, men nu ska jag ringa mammsen. toodiloo!


...föresten, ale ale ale betyder skynda på på franska. haha, det fick vi lära oss. och "bossarna" lärde sig "no talk, pick pick pick". fast dom var inte arga, dom sa det med glimten i ögat så vi fortsatte prata, men vi pickade pickade pickade väldans snabbt också. hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback