jag vill jag vill jag vill!

hey hopp!

igår pratade jag med mammsen, de är på väg till sälen nu. jag vill också vara det! känns jättetråkigt att missa skidsemestern, det är ju världens bästa tradition. känns mae mae tråkigt. (lite danska fick jag in!)

hursomhelst, igår var det alla hjärtans dag! jag åkte med en dansk guide och 8 gäster (TVÅ svenskar, haha vaddå slappisdag?), med en båt som hette Quickly. den var allt utom qucikly, på hemvägen la en av motorerna av och kaptenen vågade bara köra den fungerande motorn på halvfart. var iförsej rätt romantiskt - vi cruisade in i hamnen vid solnedgången, och satt längst fram i båten och döpte om den till Slowly slowboat (den förtjänade inte att kallas speedboat tyckte vi). under båtturen pratade jag och svenskarna böcker, en av dem läste nämnligen Stieg Larssons andra bok, flickan som lekte med elden. jag har läst ettan, så vi gafflade ett tag om den. sen när vi sa hejdå så fick jag boken av dem! sånt gör en snorkelguide glad!

sen på kvällen blev det såklart restaurang! hittade en najs med lite medelhavsmat! till efterrätt blev det mumsig glass på swensens, mmmmumma!

inatt drömde jag att jag satt hemma hos mormor och morfar och åt. det var så himlans mysigt! då är det hårt att vakna och gå upp och åka till shopen.

såg lite bilder hemifrån, gosh vad mycket snö det är! hoppas alla har det gött och leker mycket i snön!

bamsekram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback