goooodie

Halloj!

Igår när jag kom efter orchid (och fortfarande var lite mobilbitter) möttes jag av Max och två lådor nyinhandlade paddisar (phad thai, kyckling och noooodles). Vi tog med oss maten och gick längst ut på piren där vi satt och käkade medans vi kikade på havet och stjärnorna.

Till saken hör att Max är kung på att äta med pinnar, och ofta försökt lära mig, men jag är alltid alldels för hungrig för att palla trycket. När vi är längst ute på piren, dvs väldigt långt från den kniv&gaffeltäta civilisationen, visar Max, med ett lurigt flin på läpparna, upp två papperstäckta par med pinnar. Inga gafflar. Inga knivar. Inga skedar. Inga möjligheter till fusk. Det var spännande!

Idag har jag haft en day off, sjukt skönt, jag sov till tio och var helt nöjd när jag vaknade. Maxen jobbade tyvärr, roligare att vara ledig när man är tillsammans. Men det var najs på hans lunchrast (när jag nyss vaknat), vi käkade varsin kycklingsallad för att sedan dra vidare mot Swensens, som har världens bästaste glass. Sjukt mycket med, mmm. Jag åt med färska jordgubbar!!

Sen åkte Max tillbaks till Orchid, och jag underhåll mej lite med guran och lite nya winnerbäckackord. Sen kom Kith, och efter att ha skvallrat lite på Happy Days drog vi till Patong!

Vi unnade oss världens skönaste ansiktsbehandling. LYX! De hann med mycket på den där timman, de använde massa kalla handdukar och masserade med, massa varma också, en vattenångefläkt, massa spraygrejer och en himla massa annat.

Efter det kurrade magarna igen, så vi gick för att käka. Men först mötte vi Michelle på stan och Max kom dit på gamla bettan (moppen). Efter middagen blev det lite iskall öl och chips på Kiths balkong, väldans mysigt!

Nu ska det sovas, imorrn blir det PhiPhi med 37 danskar. NOLL svenskar. Borde vara grym på danska efter denna säsongen!

nattti

Kommentarer
Postat av: Mina

Jag tycker du ska skriva lite mer om dina dåliga dagar så man vågar gå in här :P

2009-01-27 @ 09:44:29
Postat av: annie

jag tycker inte mina har nån talan, eftersom hon inte skriver ALLS! det är asskoj att läsa vad man kan hitta på i thailand när man bor där.. typ bor där... =P

maha, jag tycker max får specialpoäng för att ha överlistat dig. det var en komplimang till er båda! ;)

2009-01-27 @ 14:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback