SNAKE!

Hallåeller!

VARNING! Irritation förekommer i stora doser i texten nedanför, vänd om ifall ni inte vill bli smittade! (Eller fortsätt och skratta åt min miserabla dag)

Måste få uttrycka lite ilska över teknikens under, speciellt i kombination med expiditen på Big C. Min mobil gav upp förra veckan, så jag tog denne med mej och åkte till ett av köpcentrerna i trakten, Big C. Expediten konstaterade att det var min laddare som var paj, och visade en ny som han tyckte jag skulle köpa. Fine, tänkte jag och åkte hem, lyckligt ovetandes om att jag blivit blåååååååst.

Väl hemma är det först och främst ett jätteprojekt att få igång laddaren (som har två typ elektroder som ska sättas mot batteriets plusochminuspoler). Tillslut fick jag och min lite mindre otekniska pojkvän laddaren att fungera. Wiho, tänkte jag, ännu en gång lyckligt ovetandes om vad som komma skulle.

När batteriet skulle tillbaks i telefonen visade det sej att den inte alls hade laddats. Visa och tekniska undertecknade drar då slutsatsen att det är batteriet som är paj, och inte laddaren.

Eftersom det är rätt opraktiskt att inte ha en telefon tvingade jag mig själv till big C idag på lunchrasten. Sitter alltså på Orchid i dykshopen idag. Än så länge har det varit inne EN person på hela dagen, och då har jag suttit här från 8-12 och sedan från 15 tills nu. EN PERSON! Jag får snart socialt bensinstopp! Hur som helst kastade jag mig på moppen, tankade den (vill ju inte få både socialt och vanligt bensinstopp) och körde till köpcentret. Gick fram till samme karl som hjälpte mig sist. Förklarade att det inte funkade och förmodligen var batteriet som var trasigt. - Jodå det såg jag också sist, att det var batteriet som var sönder, kläcker han ur sig. Ursäkta mig, men varför säljer du då en batteriladdare? Är du kocko i kolan eller? Han kunde inte hjälpa mig, envisades med "No can do" när jag ville lämna tillbaks den totalt fantastiskt mycket onödiga nya laddaren han lurat mej till att köpa. Argghhhh

Gick sedan ner till undervåningen där tusen och åter tusen små mobilaffärer trängs. Tog ut batteriet och gick runt till vartenda stånd: "You have batteries like this?". Nope, en timma senare förstod jag att det inte fanns ett endaste samsungbatteri där nere. I min uppgivenhet såg jag ingen annan lösning än att köpa en ny mobil, men jag hade inte tagit med pengar till detta.

Det mina hårt besparade plånboksslantar räckte till var en begagnad Nokia 3310...

MEN!
- Den har ett fint skal, det är klarblått.
- SNAKE II ! Wiho! Jag kommer aldrig mer ha tråkigt i dykshopen!

Klara, en kompis som jobbade i Khao Lak innan, var med på Phiphi igår, och berättade att Timbuktu skulle till Ko Tao i februari! Skulle tydligen vara lite fest där, med massa svenskar och lite konsert också såklart. Lät asnajs! Ska checka med the boss ifall det finns en liten chans att man kan få lite ledigt!

Föresten har jag börjat planera hemkomsten lite, jag ska ha en sjukt stor "Fan vad kul att se er-kväll"! Ska bjussa in lite vänner och en stor fet grill. Ska bli så galet kul att se alla igen!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: sussi

När är dte du kommer hem?? Och en sån nokia är inte illa alls. =) Tala bytte till sig såna så fort hennes gick sönder.

2009-01-25 @ 16:50:19
Postat av: Anonym

Alltså Snake är det bästa mobilspelet! :)

2009-01-25 @ 18:47:27
Postat av: annie

haha, stackars emma, jag kan riktigt se frustrationen och irritationen och hur onda tankar dyker upp! Men jag hade faktiskt en sån nokia tills för ca två år sen, och de är asbra! :)

2009-01-26 @ 15:43:41
Postat av: Denise

Får jag komma??

2009-01-26 @ 18:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback