Äventyr och funderingar

Hey folks!

Igår hade vi en väldans spännande tur till PhiPhi. Först dog motorn på vägen ut, så vi var tvugna att byta båt. Väl framme och ute i havet tog jag sällskap med en revhaj, big mama revhaj, hon var säkert 1.5 meter. Hon sket fullständigt i mig, men vi simmade bredvid varandra åt samma håll i säkert fyra-fem minuter. Det var lite häftigt!
Sen på Maya Bay träffade jag en gitarrspelande thailändare som jag satt och lirade lite gura med.
Men äventyren slutade inte där - när jag gick en sväng på stranden så var det en karlslok som drog ner sina badbyxor! Stod där och vädrade sig, mitt bland den totala folksvärmen på Maya Bay. Jag vet inte om det var pga chocken över det jag sett eller av nån annan anledning, men strax därefter korvade linsen i mitt öga ihop sig, så jag var tvungen att pilla ut den. Hittade då ett långt ihopskruvat hårstrå som legat under linsen, inte konstigt att det kändes obehagligt i ögat hela dagen! Så det kan gå...

Haha, fick en rätt kul kommentar på förra inlägget av mammsen... Helt rätt mamma!

Sitter i shopen och funderar över vad jag ska plugga. Jag är lite lustig och lättpåverkade, kollade på Scrubs innan och tänkte att läkare nog är kul. Sen läste jag lite i min sjukt bra deckare (Tyskungen, läs den!) och kände att polis lät himla sköj. Hmmm... Får nog köra uteslutningsprincipen istället.

Jag vill INTE bli
- städerska
- mattant
- sopgubbe
- sån som bara sitter framför datorn (ekonom eller nåt sånt)

skönt att kunna utesluta några saker i alla fall...

jag och max pratade lite om jobb igår, och jag sa att jag gärna ville rädda världen via mitt jobb. då tyckte max att jag skulle bli president i USA, men det vore ju taskigt mot Obama nu när han nyss har tillträtt, haha. jag kan bli president i sverige istället, måste bara ändra statsskicket först. ni röstar på mig väl?

herrå!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Tjänsten som president på vitavall e ledig så vi har röstat fram en ny...tada...det blev EMMA!!! Vi kunde oxså ha röstat på Obama eller Reinfeldt MEN vi valde EMMA!! Dax o komma hem så vi kan installera dig på ditt nya uppdrag! Du stödjer väl en demokratisk omröstning??!

Arbetsuppgifter för presidenten på vitavall:

Laga mat, städa, tvätta, stryka, handla...

Avgående presidenten Mamma Mu önskar lycka till :D

2009-01-21 @ 18:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback